Grasimi sanatoase care te ajuta sa slabesti

Grăsimi sănătoase care te ajută să slăbești! Ce alimente trebuie să consumi?

Dintre toți ”inamicii” siluetelor, grăsimile sunt considerate cei mai de temuți. Dar există și grăsimi sănătoase care te ajută să slăbești.

Decenii la rândul, reprezentantele acestei categorii au fost demonizate în mod nejustificat. Pentru că se credea că alimentele grase sunt cele responsabile de luarea în greutate.

Adevărul este cu totul altul. Nu lipidele sabotează linia sau mai bine-zis nu toate tipurile, ci doar cele trans. Acestea sunt considerate printre cele mai nocive ingrediente care periclitează nu doar silueta, ci și sănătatea.

Ce sunt grăsimile trans?

Acizii grași trans sunt o formă de grăsimi nesaturate care inițial au o consistență lichidă. Saturarea lor se produce artificial, prin procesul fizico-chimic de hidrogenare.

Din grupul alimentelor care conțin o cantitate majoră de grăsimi trans fac parte:

  • Margarinele;
  • Cubulețele de tip Knorr;
  • Preparatele de tip fast food;
  • Snack-urile dulci și sărate;
  • Cartofii prăjiți;
  • Preparatele procesate.

Alimente cu grăsimi sănătoase care te ajută să slăbești

Spre deosebire de variantele ”rele”, alimentele cu grăsimi ”bune” pot aduce o mulțime de beneficii pentru organism. Unul dintre ele este controlarea greutății și chiar slăbirea.

Iată 3 propuneri care pot veni în sprijinul siluetei!

  1. Ulei de cocos

Cine nu l-a încercat până acum, este momentul s-o facă, fiind unul dintre cele mai potente ”arme” împotriva grăsimii corporale.

Beneficii

  • Stimulează metabolismul – Studiile confirmă că uleiul de cocos intensifică metabolismul energetic, crescând numărul caloriilor arse cu circa 120 / zi;
  • Consumă adipozitățile – Un alt studiu dovedește că poate determina o reducere a grăsimii abdominale, una dintre cele mai greu de pierdut și periculoase (risc pentru maladii cardiace);
  • Reduce pofta de mâncare – Este o altă caracteristică demonstrată de cercetători. Încurajând senzația de sațietate, contribuie la controlarea greutății;
  • Protejează sănătatea inimii – Consumat cu regularitate, ridică nivelul colesterolului ”bun” (HDL) și diminuează valorile celui ”rău” (LDL). Astfel, reduce incidența bolilor cardiovasculare;
  • Controlează glicemia – Acestă ”abilitate” este deosebit de importantă pentru cine trebuie să se lupte de ani de zile cu kilogramele. De multe ori, pentru a slăbi, ajunge să ai controlul zahărului din sânge.
  1. Unt bio

Este vorba despre untul ”grass fed”, provenit de la animale hrănite cu iarbă, nu cu concentrate, deosebit de delicios, nu despre margarina cu potential letal. Deși la prima vedere pare un concentrat de lipide, conține grăsimi sănătoase care te ajută să slăbești.

Beneficii

Untul sau grăsimea din lapte este un aliment foarte complex cu cei peste 400 de acizi grași conținuți și o mulțime de vitamine liposolubile. Deși abundă în grăsimi saturate, acestea nu dăunează nici siluetei, nici sănătății.

Multe persoane se feresc de el îngrijorați fiind de concentrația calorică. Însă concret, în 14 grame de unt bio se găsesc:

  • 100 de calorii;
  • 30 mg colesterol;
  • 11 g de grăsimi (7 g saturate);
  • Vitaminele A, E, K în proporții variabile.

Este adevărat că este caloric și că fibrele absentează. Dar mai lipsesc zaharurile, grăsimile trans și carbohidrații simpli.

  1. Ouă

Mult timp, ouăle au fost stigmatizate, fiind considerate o sursă de grăsimi ”rele”. Însă odată cu vremurile, s-au modificat și convingerile oamenilor, dar pe drept. Pentru că ouăle rămân o categorie foarte sănătoasă.

Beneficii

  • Furnizează o ”încărcătură” calorică scăzută – Până și cel mai mare ou numără sub 80 de calorii;
  • Au o valoare nutritivă ridicată – Fiecare ou furnizează circa 6 grame de proteine, iar în gălbenuș se găsesc luteină și zeaxantină. Cei 2 compuși antioxidanți din famila carotenoizilor, printre altele, protejează vederea;
  • Conțin aminoacizi esențiali în proporții ideale – OMS le recomandă ca cea mai ”prețioasă” sursă proteică în alimentația copiilor;
  • Au efecte salutare asupra memoriei – Conțin colină, o substană organică uneori clasificată ca nutrient esențial din grupul de B-uri. Una dintre funcții constă în stimularea și dezvoltarea creierului;
  • Sunt accesibile oricui și disponibile – În primul rând, se prepară ușor. Nu ai nevoie de rețete complicate. În al doilea rând, au o durată lungă de valabilitate (până la 5 săptămâni), desigur, dacă se păstrează în condiții optime.

Recomandări

Deși procentajul grăsimilor este ridicat, aspectele pozitive te încurajează să le introduci în dieta obișnuită. Însă cuvântul de ordine este MODERAȚIE.

Nu ajunge să adaugi la regimul obișnuit grăsimi sănătoase care te ajută slăbești. Dacă ce consumi în rest este nociv, nu te poți aștepta la miracole în privința formei fizice.

Diversificarea alimentelor nutritive, pe lângă cele care conțin grăsimi, contribuie la atenuarea senzației de foame. Implicit, ajută la prevenirea excesului de mâncare și de calorii.

Reține!

Multe cure de slăbire faimoase pun la zid lipidele, fiind primii nutrienți pe care-i exclud de tot sau îi limitează. Însă nu toate grăsimile sunt la fel.

 

Surse:

https://en.wikipedia.org/wiki/Trans_fat

http://www.cosmopolitan.com/health-fitness/a57076/high-fat-foods-for-weight-loss/

http://www.eatthis.com/8-fatty-foods-make-you-skinny

http://www.healthline.com/nutrition/coconut-oil-and-weight-loss

https://draxe.com/grass-fed-butter-nutrition/

http://www.healthline.com/nutrition/eggs-weight-loss-food#

Lasă un răspuns