Dieta Bulletproof

Dieta Bulletproof sau cum poți slăbi cu ajutorul grăsimilor

Debarasează-te de ”suplimente”! Încarcă-ți corpul cu energie! Îmbunătățește-ți gândirea și inteligența! Uită de tot ce știai despre metode de slăbit! Pregătește-te să încerci dieta Bulletproof!

De ce să urmezi dieta Bulletproof?

Fiecare cură de slăbire vine la pachet cu promisiuni mai mult sau mai puțin realizabile. Îți recomandăm dieta Bulletproof pentru următoarele motive:

  • Reușești să slăbești – Poți pierde 30-40 de kilograme sau mai multe, fără să ai nevoie de antrenamente epuizante la sală;
  • Scapi de grăsimea corporală – Cu acest regim, mănânci grăsimi și consumi din țesuturile adipoase, fără să ții cont de porții și calorii;
  • Capacitățile cerebrale au de câștigat – Această cură, benefică și pentru creier, contribuie la îmbunătățirea funcțiilor cognitive;
  • Avantajează starea generală de sănătate – Beneficiile devin vizibile și la nivel fizic, corpul tău reușind să lupte împotriva maladiilor.




Pentru dobândirea acestor lucruri, nu trebuie să te înfometezi, ci doar să excluzi anumite alimente din meniul de zi cu zi. Iar dieta Bulletproof te învață cum să reușești.

Concret, ce avantaje obții cu această metodă de slăbire?

  • Știai că există diete care slăbesc sistemul imunitar și cresc riscurile de patologii, unele grave?
  • Știai că anumite alimente, dacă se consumă zilnic slăbesc organismul și te lasă fără vlagă?
  • Dar că unele categorii de grăsimi dezvoltă mai puține efecte nocive în corp decât zaharurile?

Află tot ce trebuie să știi despre dieta Bulletproof, programul alimentar care:

  • Ajută la arderea unui număr important de calorii;
  • Poate pune capăt problemelor tale de greutate;
  • Favorizează eliminarea stratului de țesut adipos;
  • Reușește să te energizeze în mod suprinzător;
  • Împiedică degradarea conexiunilor neuronale;
  • Menține pe termen lung activitățile cerebrale;
  • Te protejează până și de cele mai grave boli;
  • Favorizează sănătatea întregului organism;
  • Potolește senzația de foame (te satură).

Urmându-o, vei constata că introducând în meniu mâncărurile potrivite, poți:

  • Pierde un număr considerabil de kilograme;
  • Dobândi / redobândi silueta la care visezi;
  • Să fii în formă fizică, cu bateriile încărcate;
  • Reduce riscurile apariției unor maladii grave.

Pe termen lung, dieta oferă protecție împotriva câtorva patologii ale căror manifestări și complicații sperie pe oricine. Practic, cine o urmează nu este atât de expus în fața unor maladii și tulburări precum:

  • Cancerul și obezitatea;
  • Diabetul zaharat;
  • Bolile coronariene;
  • Sindromul Alzheimer.




Dar ce este dieta Bulletproof?

Originară dincolo de Ocean, dieta Bulletproof promite rezultate impresionante. Unul dintre secrete constă, pe de o parte, în eliminarea zaharurilor, pe de alta, în introducerea grăsimilor de origine animală.

La scurt timp după ce o începi, poate deveni răspunsul la întrebări de genul: ”Cum să slăbesc?” sau ”Ce dietă nu este nocivă pentru organismul meu?”.

Cum a luat naștere?

Faimoasa dietă Bulletproof a fost inițiată de către americanul Dave Asprey, după o îndelungată călătorie în Tibet. În timpul șederii la una dintre multele mănăstiri ce ”împânzesc” Podișul tibetan, întâmplarea a făcut să guste o cafea cu unt de iac.

(Cunoscut și ca ”boul tibetan”, iacul este un mamifer rumegător, similar unui taur uriaș cu părul mai lung.)

Dieta Bulletproof
Dieta Bulletproof

Potrivit explicației călugărilor, încă din cele mai vechi timpuri, cafeaua cu unt, nu cu zahăr sau alte adaosuri, reprezintă o adevărată binecuvântare pentru populația din regiune. Secole la rând, oamenii locurilor au consumat-o pentru a face față condițiilor vitrege.

Având ca punct de plecare tocmai viața la munte ”presărată” cu multiple greutăți și încercări, Asprey a elaborat o teorie științifică, concentrată în jurul misterioasei cafele energizante și nutritive.

După numeroase cercetări, a ajuns la următoarea concluzie. Pentru declanșarea și accelerarea proceselor metabolice, este utilă substitutirea zaharurilor cu grăsimi. Și, potrivit ideilor sale, grăsimile dezvoltă mai puține efecte nocive asupra organismului decât zaharurile.

Care sunt bazele sale?

Regimul reia conceptele din care se ”inspiră” și dieta ketogenică.

Autorii dietei ketogenice sunt de părere că alimentația bogată în proteine și lipide, dar săracă în carbohidrați, menține nivelul insulinei constant. Echilibrul acestor valori previne acumularea grăsimilor, nutrienții fiind folosiți aproape exclusiv în scop energetic.

Însă odată cu micșorarea drastică a concentrației de glucoză din sânge (sub valorile considerate normale), corpul va fi obligat să-și procure ”carburantul” din alte surse. În cazul de față, vorbim despre proteine și lipide, singurele care rămân ”disponibile”.

În mod similar, Dave Asprey, având ca exemplu aceleași considerente energetice, pune bazele unui program alimentar destul de ciudat, pornind de la procesul de cetoză. Mecanismul se verifică atunci când în sânge se înregistrează un puternic deficit de zahăr.

În astfel de împrejurări, pentru a se energiza, organismul apelează la rezervele de grăsimi înmagazinate în țesuturi, nu la cele de carbohidrați cum ar fi normal. Același lucru se întâmplă de altfel și în dieta ketogenică.

Despre cafeaua Bulletproof

Dave Asprey nu este un nutriționist și nici un dietolog, ci un antreprenor care activează în domeniul tehnologiei. Însă poate fi considerat un adevărat ”maestru” al dietelor de slăbire.

Prin dieta Bulletproof sau ”anti-glonț”, își invită de fapt ”adepții” să descopere secretele cafelei care contribuie la pierderea unui număr neașteptat de mare de kilograme.

Ce rol îndeplinește cafeaua?

Licoarea care poartă numele de cafea Bulletproof este îmbunătățită cu nici mai mult, nici mai puțin decât cu unt. Este vorba despre un lichid energizant, cu consistența cremoasă a unui frappe.

Această combinație extrem de neobișnuită pentru o cură de slăbire, furnizează circa 450 de calorii. Un aport caloric similar este mai mult decât suficient pentru acoperirea necesarului energetic fizic și mental în intervalul cuprins intre micul dejun și masa de prânz.

Cum se prepară?

Rețeta este inspirată de băuturile energizante cu unt iac consumate în timpul experiențelor tibetane. Pentru prepararea ei, ai nevoie de:

  • 2 linguri și jumătate de boabe de cafea;
  • 1 cană de apă adusă în punctul de fierbere;
  • 2 linguri de unt biologic, fără adaos de sare.

Se începe de la boabele de cafea prăjite în prealabil, apoi spălate și proaspăt măcinate. Peste cafeaua măcinată se varsă apa clocotită, la care se adaugă cantitatea recomandată de unt. Pentru potențarea efectelor, se poate completa cu 1-2 linguri de ulei de cocos.

În rețeta originală (cea creată de Asprey), toți acești compuși se mixează în blender, până la completa lor omogenizare. Preparatul astfel obținut are aceeași consistență cu a unui frappe și este la fel de spumos precum un cappuccino.

Cum se aleg ingredientele?

O deosebită atenție se va îndrepta asupra untului folosit, deoarece nu toate tipurile dispun de aceleași însușiri. Potrivit acestui ”guru” al cafelei, cel mai bun unt este realizat din lapte provenit de la vaci hrănite în exclusivitate cu iarbă, nu cu furaje pe bază de cereale.

Nici cafeaua nu se poate alege la întâmplare. Pentru ca dieta Bulletproof să funcționeze, este nevoie de o cafea specială, foarte concentrată și lipsită de toxine.

În timpul procesului de prelucrare a boabelor, pe coajă se dezvoltă micotoxine (specii de ciuperci de dimensiuni microscopice), foarte dăunătoare pentru performanțele cognitive. Însă spălarea boabelor înainte de prăjire scade considerabil prezența micotoxinelor.




După ce principii funcționează acest regim de slăbit?

Conform teoriei lui Asprey, dacă de la micul dejun se elimină carbohidrații (zaharuri) și se înlocuiesc cu grăsimi, rezultatul poate însemna scăderea în greutate și totodată slăbirea.

Convingerile fondatorului sunt întărite și de studii ale cercetătorilor de la Universitatea de Stat din Ohio. Aceștia afirmă că prin consumarea unei cantități majore de lipide în raport cu glucidele, nivelul colesterolului ”rău” nu crește. Însă condiția este să nu existe un aport de carbohidrați, nici măcar de carbohidrați complecși sau ”buni”.

Care este explicația logică?

Glucidele reprezintă sursa de energie imediat disponibilă, fiind primele consumate în timpul activităților însoțite de mișcare. Însă neavând la dispoziție rezerve consistente din acest macronutrient, organismul recurge la stocurile de grăsimi, următorul macronutrient aflat pe lista ”preferințelor”.

Dar cu toate că regimul pornește de la rețeta de cafea, pentru o slăbire vizibilă este nevoie de mult mai mult. Stilului alimentar Bulletproof îi mai corespunde un set de reguli, ce nu pot fi neglijate:

  • Fără zaharuri – O pondere majoră în aportul caloric zilnic îl vor avea grăsimile sănătoase;
  • Fără cereale – Cu excepția orezului, nu se acceptă cerealele, leguminoasele și alimentele cu gluten;
  • Produsele de origine animală – Se vor consuma cărnuri și unt de la animale hrănite cu iarbă;
  • Produsele de origine vegetală – Se vor include în meniu 1-2 porții de fructe și legume bio;
  • Procedura de gătire – Prepararea alimentelor se va face pe foc mic sau se consumă crude;
  • Distribuția nutrienților – Circa 50-60 % grăsimi, 20 % proteine, iar restul glucide din legume și fructe.

În ce constă meniul dietei Bulletproof?

Meniul ”aprobat” de acest regim aduce în prim plan proteinele de origine animală, dar și vegetalele. Condiția este ca ambele categorii să fie bio. Este acceptat și untul, tot cu aceeași origine bio. În schimb, limitează:

  • Zaharurile, inclusiv cele conținute de fructe;
  • Cerealele și alimentele care conțin gluten;
  • Uleiurile de origine vegetală (cu unele excepții);
  • Îndulcitorii de tipul aspartamului;
  • Aditivii și coloranții alimentari.

Dieta Bulletproof nu prevede un meniu strict, așa cum se întâmplă, de exemplu, în dieta daneză de 13 zile. Restricțiile se referă mai degrabă asupra unor grupuri de alimente permise care iau locul celor interzise.

Alimentele permise

  1. Cafeaua cu unt

Așa cum era de așteptat, preparatul se află pe prima poziție. Cafeaua cu unt topit, consumată la micul dejun, poate furniza un aport nutrițional optim până la masa de prânz.

  1. Carnea roșie

Pentru ca regimul să fie complet, ai nevoie de carne roșie. Însă trebuie să provină de la animale (ovine, bovine, păsări) hrănite cu iarbă, nu cu furaje sau concentrate.

  1. Peștele sălbatic

Regimul ”încurajează” consumul de pește și fructe de mare, specii bogate în proteine și grăsimi ”bune”. Așadar, un mare DA pentru ”specialitățile” marine sălbatice.

  1. Ouăle organice

Programul alimentar aduce în prim plan și ouăle, dar condiția este să fie organice 100 %. Astfel, și persoanele vegetariene sau raw vegane se pot bucura de efectele sale.

  1. Fructele sărace în fructoză

Fructele sunt parțial acceptate și doar cel mult 1-2 porții / zi. Sunt de preferat varietățile ”sărace” în fructoză: fructele de pădure, citricele, pepenii, piersicile, merele, etc.

  1. Adaosurile

Pentru asezonarea preparatelor, fondatorul ”aprobă” îndulcitorii naturali (ștevia, xylitolul), condimentele și ierburile aromate (ghimbirul, cimbrul, rozmarinul, oregano, curcuma, etc.).

  1. Grăsimile și uleiurile

În completarea rețetelor, este chiar recomandată utilizarea grăsimilor precum untul, măduva de carne roșie, untura, slănina, uleiurile de pește, de cocos, de avocado, de semințe, etc.

Alimentele interzise

În dieta Bulletproof, unele grupuri alimentare și de nutrienți vor fi excluse sau consumate cu moderație:

  1. Glutenul

Una dintre regulile de slăbire se referă la excluderea glutenului. Substanța poate reduce fluxul sanguin la nivel cerebral sau poate declanșa unele alergii și procese inflamatorii.

  1. Zahărul

Zahărul, unul dintre primii responsabili de creșterea glicemiei, creează o predispoziție spre îngrășare. Dar în cantități moderate, se poate consuma la cină (îmbunătățește somnul).

  1. Amidonoasele

Amidonul, un carbohidrat de origine vegetală, are același efect negativ precum zahărul. Astfel, vei lăsa deoparte cerealele, leguminoasele bogate în amidon și pastele făinoase.

  1. Fructele bogate în fructoză

Majoritatea fructelor dețin mari concentrații de fructoză. Regimul nu ”tolerează” fructele care furnizează un aport important de zahăr: banane, struguri, fructe uscate, castane, etc.

  1. Aditivii

Următorul pas care facilitează succesul dietei constă în eliminarea oricărui aliment care conține aditivi. De asemenea, un mare Nu și coloranților, îndulcitorilor și coloranților artificiali.

  1. Derivatele lactate

Atingerea obiectivelor este condiționată și de eliminarea unor produse lactate. Nu se pot consuma produse pasteurizate și provenite de la animale hrănite cu altceva în afară de iarbă.

Exemplu de schemă alimentară

Dieta Bulletproof se concentrează pe aceeași schemă alimentară:

  • Micul dejun – Cafea fără zahăr, îmbunătățită cu unt bio și ulei de cocos;
  • Prânz – Proteine de origine animală și legume, toate asezonate cu unt bio;
  • Cină – Proteine animale, legume și mult unt, la care se adaugă un pumn de orez.

Concret, meniul unei zile de regim poate arăta în felul următor:

  • Mic dejun – Obișnuita ceașcă de cafea Bulletproof;
  • Prânz – Filet de somon pe pat de legume, totul ”scăldat în unt;
  • Cină – Friptură de vită cu garnitură de legume și mult unt.

Prin ce se deosebește dieta Bulletproof de alte metode de slăbire?

Anual, nutriționiștii elaborează noi și noi metode de slăbire. Dar multe dintre ele nu fac decât să îmbolnăvească la propriu corpul. În timp, persoanele care urmează anumite cure ”miraculoase” se pot simți:

  • ”Secate” de energie;
  • Mereu epuizate fizic;
  • Cu imunitatea slăbită;
  • Sensibile la maladii;
  • Stresate și înfometate;
  • Nervoase și depresive;
  • Fără poftă de viață.

Adeseori, toate aceste stări nu încetează odată cu întreruperea ori finalizarea regimului, ci persistă, de vină fiind:

  • Privarea organismului de principalele substanțe nutritive;
  • Restricțiile calorice (prea puține calorii față de cele necesare).

În schimb, în dieta Bulletproof, în locul programului plin de erori dietetice, se află un meniu ofertant, care:

  • Diminuează percepția de foame;
  • Accentuează senzația de sațietate;
  • Favorizează revitalizarea corpului;
  • Dezvoltă capacitățile intelectuale;
  • Permite creșterea masei musculare.

Reține!

Cu acest stil alimentar, nu trebuie să calculezi caloriile ori să măsori porțiile. Mănâncă așa cum simți cu creierul și corpul, dar nu te lăsa sub influența alimentelor interzise.

Scăderea în greutate va fi sesizabilă chiar dacă faci foarte puțină mișcare sau deloc. Cu toate acestea, recomandăm ca sedentarismul să rămână de domeniul trecutului.

De la un an la altul și chiar de la o lună la alta, dieta Bulletproof este actualizată, ținând pasul cu experimentele și cu ultimele descoperiri ale oamenilor de știință.

Dacă în viitor, vom adăuga noi recomandări sau preparate în meniu, nu înseamnă decât că studiile au dovedit și eficacitatea altor reguli sau / și alimente.